חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות
עכשיו בשורשEmpowering Truth Above PopularityUSA Universities Protests: Empowering Truth Above Popularity
שורש אקסטרה
מילה אנגלית ליום -indulgence
שאל את הרב
צניעות - בינו לבינההרב יניב חניאביאה דרך איברים-המשך 2
הרב חניא, שלום רב
לטענת הבחורה, הסיפוק מיחסים אלו עדיף ביחס ליחסים רגילים, ולכן בעיניה הם כל כך חשובים בנוסף ליחסים הרגילים. גם לי זה לא מובן, אבל מסתבר שזה באמת חשוב לה. אני רוצה שהיא תהיה מאושרת ומסופקת בכל התחומים וגם בתחום היחסים הפיזיים, ואם יש משהו בגדר המותר שאני יכל לעשות בשביל זה, אז אני מוכן לעשות אותו. בנוסף, שנינו חושבים שבקשר זוגי, זה לא יהיה בריא אם אחד מבני הזוג לא יוכל לקבל את כל מה שהוא רוצה וצריך מהבן זוג השני, אחרת זה נותן סיבה להסתכל לצדדים. ועדיף שלא להכנס לסיטואציה כזו בעייתית, שאחד מבן הזוג לא מסופק ולא משנה באיזה תחום. חוץ מזה יש גם את העניין השכלי, כי את כל הדברים האחרים היא קיבלה בגלל ההסבר שיש לכל איסור, אבל בעניין הנוכחי אין הסבר הגיוני (גם לא בעיניי), וזה מגביר אצלה את התסכול, בכך שהיא מקבלת רושם שהדת אוסרת סתם דברים. וגם בגלל שהיא ביררה עם חברות שלה (חילוניות, דתיות, חוזרות בתשובה וחוזרות בשאלה), והיא יודעת על זוגות דתיים שכן עושים את זה!
אני מקבל את עצתך לבחון את הקשר ואני משתדל לעשות זאת לנוכח כל בעיה שמתעוררת במסגרת הקשר, אך לא ניתן לעשות זאת אלא רק לאחר פתרון הבעיה הנוכחית, כי בינתיים אנחנו בנתק.
בתשובתך הזכרת שיתכן שזה כן יהיה אפשרי בתנאים מסוימים, האם תוכל לכתוב במה זה יהיה כרוך?
תודה ומועדים לשמחה,
תורה/ פרשת שבועהרב יניב חניא"וחם השמש ונמס" (שאלה בגמרא)בגמרא דף כ"ז עמוד א' כתוב:
 "מאן תנא להא דתנן (שמות טז) וחם השמש ונמס בארבע שעות אתה אומר בארבע שעות או אינו אלא בשש שעות כשהוא אומר (בראשית יח) כחום היום הרי שש שעות אמור הא מה אני מקיים וחם השמש ונמס בארבע שעות מני לא רבי יהודה ולא רבנן אי רבי יהודה עד ארבע שעות נמי צפרא הוא אי רבנן עד חצות נמי צפרא הוא אי בעית אימא רבי יהודה אי בעית אימא רבנן אי בעית אימא רבנן אמר קרא בבקר בבקר חלקהו לשני בקרים ואי בעית אימא רבי יהודה האי בקר יתירא להקדים לו שעה אחת דכולא עלמא מיהא וחם השמש ונמס בארבע שעות מאי משמע אמר רבי אחא בר יעקב אמר קרא וחם השמש ונמס איזו היא שעה שהשמש חם והצל צונן הוי אומר בארבע שעות:"

בשיעור גמרא בישיבה התוכנית שבה אני לומד שאל תלמיד את השאלה הבאה: "למדנו שאפשר שהברייתא זו היא או כר' יהודה או כרבנן. אם תרצה לומר כמו רבנן: שאמר הכתוב "בבוקר בבוקר" להרות שהלקיטה היתה בשעות הבוקר המוקדמות.נחלק את הבוקר לשני בקרים (הבוקר לפי חכמים שנמשך עד חצות-שש שעות). וב"בוקר בבוקר" פרושו חציו הראשון של הבוקר הנמשך עד תחילת ארבע שעות (יוצא עד סוף שעה שלישית).אפשר לומר גם כרבי יהודה: שאותו "בוקר" שיתר שבכתוב "בבוקר בבוקר" משמעו להקדים לו שעה אחת.

השאלה היא: "למה לפי הסבר לפי רבנן על הפסוק בבוקר בבוקר אנחנו אומרים שצריך לחלק אותו לשני בקרים כלומר חצי שזה עד סוף שעה שלישית.ואצל רבי יהודה אנחנו מוריד רק שעה (אז זה יצא גם עד סוף שעה שלישית)?,למה לא מורדים חצי (אז יוצא שחצי של רבי יהודה זה עד סוף שעה שנייה) כמו אצל רבנן זה הרי אותו פסוק? 
 
TV
הגרסה הווקאלית לדואט של גדי פיינגולד וסיני תור
יהודה כץ בשיר הודאה חדש "הללו"
מחרוזת שירי פסח של קובי גרינבוים: "שירה חדשה"
ישראל כהן- נלחם לך
אבשלום ושלמה כץ- מעין עולם הבא
תמונת היום מתמונות יהודיות
פרחים ורודים לבנים
מגזין